Szkolne projekty

6 LUTEGO 2018 r. - DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU

                  Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. Początkowo wydarzenie to świętowały jedynie państwa europejskie, ale już od lat w inicjatywę angażują się państwa z całego świata. W bieżącym roku DBI obchodzimy pod hasłem „Tworzymy kulturę szacunku w sieci”. Szacunek to pojęcie, które zawiera w sobie bardzo wiele treści. To istotna wartość, bez której nie zbudujemy kultury zrozumienia, zaufania i tolerancji. Brak poszanowania innych osób, ich prywatności czy odmiennych poglądów skutkuje niepokojącymi zjawiskami, które pojawiają się w internecie m.in. cyberprzemocą, hejtem, sekstingiem, ksenofobią. W bieżącym roku, nasza szkoła również włącza się w obchody Dnia Bezpiecznego Internetu. 


PROJEKT PATCHWORKOWY "PATCH-KIDS 2017/2018"

                  12 lutego zakończyliśmy warsztaty krawieckie (w ramach projektu patchworkowego, pn. „Patch-Kids 2017/2018”), które w naszej szkole odbywały się w każdy poniedziałek od 8 stycznia. Uszyliśmy kilka quiltów w formie wagonika, żeby dołączyć je do składu pociągu. Każdy uczestnik projektu załadował do swojego wagonu coś, co chciał w swoim kraju pokazać innym pasażerom. Teraz dołączamy nasz skład i wyruszamy z lokomotywą „BERNINO” w podróż, licząc, że nasze prace spodobają się innym.



PROGRAM SZKOŁY AKTYWNE W  SPOŁECZNOŚCI (SAS)

           We wrześniu 2017 roku nasza szkoła przystąpiła do programu SAS. Program Szkoły Aktywne w Społeczności (SAS) jest polską edycją międzynarodowego programu International Standards for Community Schools. Celem programu jest rozwój szkół aktywnych lokalnie – promujących partnerstwo między szkołą a społecznością lokalną, aktywizujących społeczność szkolną i mieszkańców, realizujących koncepcję uczenia się przez całe życie, dbających o zapewnienie dostępu do wszelkiej oferty szkoły każdemu uczniowi. W SAS szkoły ceniące pracę w ścisłym związku ze środowiskiem lokalnym otrzymują narzędzia ułatwiające doskonalenie pracy szkoły, znajdują międzynarodowy punkt odniesienia dla swoich działań, a przede wszystkim, poprzez zwiększanie własnej otwartości i gotowości do przyjmowania nowych idei, tworzenia nowych partnerstw, budują swoja pozycję w środowisku lokalnym. Organizacje pozarządowe – członkowie międzynarodowego partnerstwa – zarządzające programem w swoich krajach wypracowały przy udziale szkół Międzynarodowe Standardy SAS, które – w założeniu – mają być uniwersalne i przyjęte przez takie szkoły na całym świecie.


VARSAVIANISTYCZNA SZKOŁA

          W roku szkolnym 2017/2018 obie nasze szkoły zdobywają certyfikat „Varsavianistyczna Szkoła”.  W ramach tego projektu przekazujemy uczniom wiedzę o Warszawie. W szkole działa Koło Varsavianistyczne i ponad 50 uczniów przystąpiło do zdobywania odznaki „Młody Przyjaciel Warszawy”. Uczniowie biorą udział w wycieczkach, grach, konkursach, spotkaniach z ciekawymi ludźmi, obchodach uroczystości i zajęciach na temat naszego Miasta. W realizowany program wpisuje się prężnie działający w szkole wolontariat. Certyfikat przyznawany jest przez Towarzystwo Przyjaciół Warszawy.


PROJEKT EDUKACYJNY WIE -  "ŻYWIENIE MA ZNACZENIE"

W ramach projektu edukacyjnego WIE ,,Żywienie ma znaczenie", młodzież z SPdP rozpoczęła wycieczki oraz warsztaty kulinarne i konsumenckie w barze mlecznym ,,Pod Barbakanem". Celem projektu jest rehabilitacja społeczna i aktywizacja zawodowa, zwiększanie samodzielności i świadomości w codziennym życiu i pracy. Uczniowie poznali specyfikę zatrudnienia na różnych stanowiskach. Przekonali się jak ciężka jest praca personelu w barze mlecznym. Mogli również dokonać wyboru i samodzielnie zamówić ulubioną potrawę.

   


 PROJEKT  "DOBRY ZAWÓD NIE ZAWODZI"

         W ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych w roku szkolnym 2016/2017 - po raz kolejny - w szkole zawodowej realizowany był projekt „Dobry zawód nie zawodzi”. W ten sposób szkoła propaguje wiedzę na temat szkolnictwa zawodowego, którego popularność z każdym rokiem wzrasta, a absolwenci mają lepszą pozycję na rynku pracy. Projekt ten skierowany był do uczniów klas trzecich gimnazjalnych. Miał na celu pomoc uczniom kończącym gimnazjum w świadomym wyborze zawodu. Podczas trwania projektu odwiedzający nas gimnazjaliści i ich rodzice mieli możliwość samodzielnego wykonania zadań związanych z wybranym zawodem.  Korzystali przy tym z profesjonalnego sprzętu i narzędzi w pracowniach zawodowych. Uczniowie mieli możliwość uzyskania informacji o następujących zawodach: stolarz, fryzjer, tapicer, ogrodnik, introligator, cukiernik, pracownik pomocniczy obsługi hotelowej. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem zarówno wśród przyszłych uczniów, jak i ich rodziców.

 


PROJEKT  "PODRÓŻ DOOKOŁA ŚWIATA"

Dzięki współpracy z Fundacją TAKI JESTEM, od 9 stycznia rozpoczęliśmy projekt "Podróż dookoła świata". Gościliśmy w naszej szkole młodych studentów. W pierwszym tygodniu były z nami wolontariuszki Hyewon z Korei, Haren z Chin i Beatriz z Portugalii. Oglądaliśmy interesujące prezentacje na temat ich krajów i większych miast. Wysłuchaliśmy wielu ciekawostek. Poznaliśmy historię, kulturę i tradycje krajów oraz język narodowy wolontariuszy. Uczniowie naszej szkoły są bardzo zainteresowani nową formą zajęć. Chętnie podejmowali konwersację doskonaląc język angielski. W drugim tygodniu  Beatriz uczył nas o Portugalii , Lucas o Brazylii  i Mei o USA. Jak widać na załączonych zdjęciach karnawałowe humory dopisują nam wszystkim. Jakub porwał do tańca zagranicznych gości. Bawiliśmy się przy dźwiękach samby i polskiej muzyki. Następnego dnia wspólnie gotowaliśmy kluski śląskie. Były pyszne.  W trzecim tygodniu przyjechał do nas Saud, wolontariusz z egzotycznego państwa Oman. Co oznacza "kraj pokoju", "serce świata". Przygotował dla nas bardzo ciekawą prezentację o kulturze i tradycji swojego kraju. Pokazywał odświętne stroje i przedmioty codziennego użytku. Śpiewał arabskie piosenki i uczył tradycyjnych tańców. Koledze towarzyszyły poznane przez nas wcześniej dziewczyny z USA i Korei Płd. Ciekawym doświadczeniem była wspólna praca przy projektowaniu kartek wielkanocnych. Razem również trenowaliśmy na siłowni, graliśmy w ping ponga, a później piekliśmy smaczne orzechowe ciasteczka i robiliśmy ozdobne zapachowe świece.



PROJEKT "MAZOWSZE - STYPENDIA DLA UCZNIÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH"

Celem projektu „Mazowsze – stypendia dla uczniów szkół zawodowych” jest rozwijanie zdolności oraz motywacji do dalszego rozwoju zawodowego uczniów szkół zawodowych z terenu Województwa Mazowieckiego poprzez udzielenie wsparcia finansowego (stypendiów). Projekt pozwolił uczniom szkół zawodowych podnieść kwalifikacje służące zwiększeniu konkurencyjności na rynku pracy w Unii Europejskiej oraz zmniejszyć liczbę osób bezrobotnych. Otrzymane wsparcie uczniowie mogli przeznaczyć m.in. na zakup literatury fachowej, udział w dodatkowych zajęciach pozaszkolnych, kursach językowych, konferencjach, seminariach, warsztatach, a także na zakup pomocy dydaktycznych i sprzętu (komputery, oprogramowanie, aparat fotograficzny, kamera itp.). Poniżej przedstawiamy efekty prac naszych uczniów:

1. Praca wykonana przez Weronikę Oleszkiewicz pod kierunkiem p. Barbary Koneckiej

2. Praca wykonana przez Edytę Szustak pod kierunkiem p. Angeliny Soból

3. Praca wykonana przez Izabelę Ceglińską pod kierunkiem p. Angeliny Soból

4. Praca wykonana przez Piotra Gardockiego pod kierunkiem p. Moniki Jasińskiej

5. Praca wykonana przez Agnieszkę Mroczkowską pod kierunkiem p. Marioli Białej-Hausman.

 

 

6. Praca wykonana przez Dominika Żochowskiego pod kierunkiem p. Anny Nizińskiej

 

7. Prace wykonane przez Pawła Sobańskiego pod kierunkiem p. Wiolety Kacprzak

- Prezentacja multimedialna

 

- Pokaz prezentacji na forum klasy 2i

   

- Tapicerowanie krzesła

   

   

8. Praca wykonana przez Sebastiana Jaworowskiego pod kierunkiem p. Marii Tkaczyk

 

9. Praca wykonana przez Mikołaja Krakowiaka pod kierunkiem p. Marii Tkaczyk

 

10. Praca wykonana przez Annę Czyżewską pod kierunkiem p. Arkadiusza Ślusarza

 

11. Praca wykonana przez Paulinę Rogowską pod kierunkiem p. Arkadiusza Ślusarza

 

12. Praca wykonana przez Angelikę Kupczyńską pod kierunkiem p. Arkadiusza Ślusarza

 

13. Praca wykonana przez Patrycję Żołek pod kierunkiem p. Moniki Jasińskiej